Wirtualizacja VMware wdrożenie PBX dla 300 użytkowników

 

Wirtualizacja VMware wdrożenie PBX dla 300 użytkowników

System VoIP na przykładzie wdrożenia w firmie z branży ubezpieczeń i realizacji assistance z dwoma oddziałami. Główna siedziba Warszawa i drugi mniejszy oddział. Firma pracuje w sektorze ubezpieczeń, a komunikacja z klientem jak i pomiędzy użytkownikami powinna być na jak najwyższym poziomie.

Główne problemy i potrzeby klienta

  • dwa osobne systemy w poszczególnych oddziałach (zewnętrzni dostawcy usług),
  • dwa odrębne systemy uruchomiony on-premise,
  • wysokie koszty połączeń pomiędzy pracownikami,
  • brak nagrywanych rozmów,
  • duża ilość delegacji w celu prowadzenia wspólnych spotkań w zespołach,
  • brak centralnego zarządzania,
  • ograniczona ilość raportów z połączeń,
  • duża ilość połączeń „porzuconych” brak wiedzy w tym zakresie.

 


Profil klienta 

Firma ubezpieczeniowa, która ubezpiecza nasze auta od zdarzeń komunikacyjnych i w razie potrzeby realizuje zgłoszenia assistance 24h na dobę. Firma klientów prywatnych i firmy na terenie całej Polski w bardzo szerokim zakresie usług.

Ilość oddziałów 

  • Główna siedziba w Warszawie- 240 pracowników,
  • Drugi mniejszy oddział – 60 pracowników.

 

Rozwiązanie 

Dzięki doświadczeniu naszych pracowników został zaproponowanych i wdrożony system IPT VoIP PBX, który pozwala na rozwiązanie typu Enterprise wraz z rozproszonymi jednostkami. Klient otrzymał ekonomiczny system połączeń pomiędzy jednostkami. Dodatkowo platforma pozwala na dużą ilość zaawansowanych raportów jak i tworzenie telekonferencji, video-konferencji co niewątpliwie ułatwia komunikację zespołową.

Technologicznie

Infrastruktura została zbudowana na znanej wirtualizacji VMware. Workstation to komercyjny pakiet oprogramowania, który pozwala na tworzenie i uruchamianie wirtualnych serwerów. Fizycznie infrastruktura bazuje na rozwiązaniu serwerowym marki Dell, który zapewnia wysoką jakość SLA.

Klient do swojego biura dostarczył symetryczne połączenie internetowe o wysokich parametrach dzięki technologii światłowodowej, poprawa konfiguracji poszczególnych parametrów w sieci klienta pozwoliła na optymalizację „ruchu” sieciowego w biurach. Zapasowe łącze również pozwala na uzyskanie wysokich parametrów usługi.


Efekty końcowe

Zostało wdrożone rozwiązanie VoIP Enterprise IPT, które pozwala aktualnie na komunikację dla 300 użytkowników natomiast zasoby serwerowe jak i zapas możliwości samego oprogramowania pozwalają na rozbudowę nawet do 500 użytkowników. Wszystkie urządzenia systemu VoIP są zarządzane zdalnie co znacząco eliminuje konieczność wizyt w poszczególnych oddziałach.

 


Podsumowując uzyskane korzyści i dodatkowe narzędzia systemu:

  • bezpłatna komunikacja pomiędzy oddziałami / pracownikami wewnętrznymi,
  • skuteczniejsza komunikacja z klientem,
  • brak zajętości na liniach telefonicznych,
  • web czat z klientem bezpośrednio z strony www,
  • webmeeting czyli konferencje video,
  • telekonferencje,
  • IVR – cyfrowa recepcjonistka,
  • brak połączeń „porzuconych”,
  • system raportujący (automatyczne wiadomości e-mail),
  • centralne zarządzania,
  • zdalny serwis,
  • możliwość analizy czasu pracy pracowników zdalnych.

 

Twoja firma jest zainteresowana uruchomieniem wirtualizacji i systemu VoIP ? Zapraszamy do kontaktu.

IPTELEKOM
ul. Łyżwiarska 54
94-124 Łódź

 

Projekty Centrale PBX VoIP
+48 426 000 000

Formularz kontaktowy Iptelekom