Wirtualizacja VMware wdrożenie PBX dla 300 użytkowników
System VoIP na przykładzie wdrożenia w firmie z branży ubezpieczeń i realizacji assistance z dwoma oddziałami. Główna siedziba Warszawa i drugi mniejszy oddział. Firma pracuje w sektorze ubezpieczeń, a komunikacja z klientem jak i pomiędzy użytkownikami powinna być na jak najwyższym poziomie.
Główne problemy i potrzeby klienta
- dwa osobne systemy w poszczególnych oddziałach (zewnętrzni dostawcy usług),
- dwa odrębne systemy uruchomiony on-premise,
- wysokie koszty połączeń pomiędzy pracownikami,
- brak nagrywanych rozmów,
- duża ilość delegacji w celu prowadzenia wspólnych spotkań w zespołach,
- brak centralnego zarządzania,
- ograniczona ilość raportów z połączeń,
- duża ilość połączeń „porzuconych” brak wiedzy w tym zakresie.
Profil klienta
Firma ubezpieczeniowa, która ubezpiecza nasze auta od zdarzeń komunikacyjnych i w razie potrzeby realizuje zgłoszenia assistance 24h na dobę. Firma klientów prywatnych i firmy na terenie całej Polski w bardzo szerokim zakresie usług.
Ilość oddziałów
- Główna siedziba w Warszawie- 240 pracowników,
- Drugi mniejszy oddział – 60 pracowników.
Rozwiązanie
Dzięki doświadczeniu naszych pracowników został zaproponowanych i wdrożony system IPT VoIP PBX, który pozwala na rozwiązanie typu Enterprise wraz z rozproszonymi jednostkami. Klient otrzymał ekonomiczny system połączeń pomiędzy jednostkami. Dodatkowo platforma pozwala na dużą ilość zaawansowanych raportów jak i tworzenie telekonferencji, video-konferencji co niewątpliwie ułatwia komunikację zespołową.
Technologicznie
Infrastruktura została zbudowana na znanej wirtualizacji VMware. Workstation to komercyjny pakiet oprogramowania, który pozwala na tworzenie i uruchamianie wirtualnych serwerów. Fizycznie infrastruktura bazuje na rozwiązaniu serwerowym marki Dell, który zapewnia wysoką jakość SLA.
Klient do swojego biura dostarczył symetryczne połączenie internetowe o wysokich parametrach dzięki technologii światłowodowej, poprawa konfiguracji poszczególnych parametrów w sieci klienta pozwoliła na optymalizację „ruchu” sieciowego w biurach. Zapasowe łącze również pozwala na uzyskanie wysokich parametrów usługi.
Efekty końcowe
Zostało wdrożone rozwiązanie VoIP Enterprise IPT, które pozwala aktualnie na komunikację dla 300 użytkowników natomiast zasoby serwerowe jak i zapas możliwości samego oprogramowania pozwalają na rozbudowę nawet do 500 użytkowników. Wszystkie urządzenia systemu VoIP są zarządzane zdalnie co znacząco eliminuje konieczność wizyt w poszczególnych oddziałach.
Podsumowując uzyskane korzyści i dodatkowe narzędzia systemu:
- bezpłatna komunikacja pomiędzy oddziałami / pracownikami wewnętrznymi,
- skuteczniejsza komunikacja z klientem,
- brak zajętości na liniach telefonicznych,
- web czat z klientem bezpośrednio z strony www,
- webmeeting czyli konferencje video,
- telekonferencje,
- IVR – cyfrowa recepcjonistka,
- brak połączeń „porzuconych”,
- system raportujący (automatyczne wiadomości e-mail),
- centralne zarządzania,
- zdalny serwis,
- możliwość analizy czasu pracy pracowników zdalnych.
Twoja firma jest zainteresowana uruchomieniem wirtualizacji i systemu VoIP ? Zapraszamy do kontaktu.
IPTELEKOM
ul. Łyżwiarska 54
94-124 Łódź
Projekty Centrale PBX VoIP
+48 426 000 000
Formularz kontaktowy Iptelekom