Panel operatorski jest praktycznym rozwiązaniem zastępującym konsole sekretarskie, które zajmują bardzo dużo miejsca. Dodatkowo panel operatorski rozszerza ich funkcjonalność np. o monitorowanie czasu trwania połączenia. Kolejną zaletą panelu operatorskiego, jest brak potrzeby kupna wielu konsol. Dzięki dostępowi do panelu za pomocą strony www, do konsoli może mieć dostęp każdy z pracowników, z dowolnego stanowiska.
Prezentowane informacje:
- graficzne przedstawienie aktualnego stanu centrali oraz numerów wewnętrznych,
- czy numer wewnętrzny jest zalogowany czy nie
- czy użytkownik w danym momencie rozmawia
- czy jest to rozmowa wychodząca czy przychodząca
- jak długo trwa rozmowa
- z jakim numerem prowadzona jest rozmowa
- stan linii miejskich
- stan kolejek, grup ACD
- informacje o zaparkowanych połączeniach
- możliwość zestawiania połączenia za pomocą myszki
- możliwość rozłączania połączeń za pomocą myszki
- możliwość transferu połączenia za pomocą myszki
- dostęp do panelu zabezpieczony hasłem