System VoIP Asterisk dla jednostki publicznej w Mińsku Mazowieckim
Iptelekom uruchomił system dla jednostki publicznej w Mińsku Mazowieckim. Klient w swojej nowej siedzibie za pośrednictwem firmy Iptelekom uruchomił centralę IPT-50 wraz z telefonami X3 i X5 marki Fanvil.
Nasz zespół skonfigurował centralę VoIP opartą o oprogramowanie Asterisk. Rozwiązania jakie proponuje Iptelekom pomagają firmą zmniejszyć koszty związane rozmowami telefonicznymi i usprawnić działanie usługi. Centrala oparta o system pozwala na szereg zaawansowanych funkcjonalności:
– IVR,
– kolejkowanie połączeń, parkowanie rozmów,
– poczta głosowa,
– obsługę Fax2Mail,
– bilingi online,
– nagrywanie rozmów,
– przekierowania połączeń na telefony komórkowe,
– profesjonalne zapowiedzi głosowe.
Aktualnie infrastruktura klienta oparta jest o centralę IPT-50 i ponad czterdzieści telefonów VoIP marki Fanvil model X3 i X5. Podczas wykonywania połączeń do firmy, użytkownik usłyszy profesjonalną zapowiedź głosową, która sprawnie pokieruje osobę dzwoniącą z kim ma się skontaktować w zależności od swoich potrzeb.
Firma podzielona jest na kilka działów:
– Biuro Obsługi Klienta,
– Dział techniczny,
– Dział IT,
– Sekretariat,
– Zarząd.
Wszystkie połączenia głosowe są kierowane według ustalonego routingu połączeń. Osoby obsługujące połączenia mają możliwość, wstrzymania połączenia, przekierowania do odpowiedniej osoby jak również odtworzenia poprzednich nagranych rozmów.
Centrala IPT-50 została zainstalowana w wersji Rack 1u.
Aktualnie obsługuję 50 połączeń, posiada przestrzeń dyskową w wielkości 2TB w celu przechowywania nagrań, klient ma do dyspozycji wielopoziomowe menu IRV, kolejkowanie połączeń ACD i panel operatorski. Centrala w celach bezpieczeństwa została zabezpieczona odpowiednimi ustawieniami sieciowymi.
Klient może rozwijać swoją telekomunikację poprzez instalację i integrację z systemowymi softphonami IP, dodatkowo centrala zwiększa możliwości i pozwala na wykorzystanie jej zasobów przy otwarciu kolejnego oddziału firmy, który planowany jest w tym roku.
Centrala pozwala również na integrację pozostałych tradycyjnych technologii telekomunikacyjnych jak GSM, ISDN.