Uruchomienie systemu VoIP dla dużej firmy handlowej – 5 oddziałów
Firma Iptelekom przeprowadziła wdrożenie zakończone bardzo dużym sukcesem. Skąd pewność iż wdrożenie zakończyło się sukcesem ? Na wstępie przedstawimy kilka problemów, z którymi klient zgłosił się do firmy Iptelekom.
Początkowe problemy klienta :
- 5 oddziałów firmy co za tym idzie 5 odrębnych central telefonicznych w każdej lokalizacji, różnych producentów z różnymi funkcjami,
- brak możliwości przełączania połączeń pomiędzy oddziałami,
- centrala w głównym dziale Call Center w momencie gdy ilość połączeń przychodzących przekraczała 60 jednoczesnych połączeń niestety „zawieszał się”, spadała jakość połączeń i powstawały przerwy w pracy,
- brak systemu raportowania,
- brak wiedzy odnośnie jakości pracy działy Call Center,
- brak integracji z systemem CRM.
Projekt na pierwszy rzut oka bardzo nam się spodobał ponieważ wymagał dużego zaangażowania, aby zaprojektować prawidłowo architekturę sieci i systemu VoIP. Zaproponowaliśmy ujednolicenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w firmie. Oddziały na poziomie sieciowym zostały ze sobą połączone, bazując na głównej lokalizacji, w której znajduje się dział Call Center, została umieszczona centrala telefoniczna VoIP.
Centrala bazuje na wydajnym serwerze marki Dell, który zapewnia 36 miesięczną gwarancję NBD w razie wystąpienia awarii. W oddziałach firmy użytkownicy pracują na telefonach fizycznych biurkowych marki Fanvil jak również na telefonach programowych typu softphone.
Wdrożenie systemu przebiegło bardzo sprawnie, a firma nie odczuła nawet momentu przełączenia usług. Główny dział Call Center pracuje przez cały tydzień, 7 dni w tygodniu także pojawiło się tylko krótkie okienku do przełączenia usług.
Jaki efekt został osiągnięty ?
- Firma posiada jedną główną centralę do jednolitej komunikacji włącznie w pięciu oddziałach.
- System raportowy – pełna informacja na temat skuteczności Call Center.
- Panel operatora dla Call Center dynamiczne zmiany w pracy i sprawna obsługa klienta.
- Panel połączeń nieobsłużonych z danego dnia.
- Po godzinach pracy system ASR do automatycznego zamawiania usług.
- Integracja z systemem CRM.
- 180 użytkowników systemu.
- 90 jednoczesnych połączeń.
IPTELEKOM Michał Ludwiczak
ul. Łyżwiarska 54
94-124 Łódź
Wirtualne Centrale PBX
+48 426 000 000