Dlaczego wybrać VoIP ?

Dlaczego wybrać VoIP ?

Voice over IP (VoIP) został opracowany w celu zapewnienia komunikacji głosowej w dowolnym miejscu na świecie. W większości przypadkach komunikacja głosowa jest dość kosztowna.
W sytuacji gdy prowadzisz globalne projekty i chcesz porozmawiać z osobą mieszkającą w kraju oddalonym o pół świata. Pierwszą rzeczą, o której myślisz w tym przypadku, jest rachunek za telefon! VoIP rozwiązuje ten problem i wiele innych.

Zaoszczędź dużo pieniędzy
Jeśli nie korzystasz z VoIP do komunikacji głosowej, to z pewnością korzystasz z dobrej stabilnej linii telefonicznej (PSTN – Packet-Switched Telephone Network). Rzeczywiście płacisz za każdą minutę spędzoną na komunikowaniu się przez telefon. Połączenia międzynarodowe są znacznie droższe. Oczywiście potrzebujesz szerokopasmowego dostępu do Internetu, z przyzwoitą szybkością. Badania wykazały, że w porównaniu do korzystania z linii PSTN, korzystanie z VoIP może potencjalnie umożliwić zaoszczędzenie do 40% na połączeniach lokalnych i do 90% na połączeniach międzynarodowych.

Więcej niż dwie osoby
Na linii telefonicznej mogą rozmawiać tylko dwie osoby naraz. Dzięki VoIP możesz skonfigurować konferencję z całym zespołem komunikującym się w czasie rzeczywistym. VoIP kompresuje pakiety danych podczas transmisji, a to powoduje, że operator przetwarza więcej danych. W rezultacie więcej połączeń można obsłużyć na jednej linii dostępowej.

Tanie sprzęt i oprogramowanie użytkownika
Jeśli jesteś użytkownikiem Internetu, który chce korzystać z VoIP do komunikacji głosowej, jedynym dodatkowym sprzętem, jakiego potrzebujesz oprócz komputera i połączenia z Internetem, jest zestaw słuchawkowy.

Zaawansowane, interesujące i przydatne funkcje
Korzystanie z VoIP oznacza także korzystanie z jego licznych funkcji, dzięki którym korzystanie z telefonii stanie się bardzo zaawansowane, zarówno osobiście, jak i biznesowo. Dzięki temu jesteś lepiej przygotowany do zarządzania połączeniami. Możesz na przykład dzwonić w dowolne miejsce na świecie za pomocą swojego konta VoIP. Doskonała funkcjonalność to  identyfikacja dzwoniącego, listy kontaktów, pocztę głosową, dodatkowe numery wirtualne etc.

Więcej niż głos
VoIP opiera się na protokole internetowym (IP), który jest w rzeczywistości wraz z protokołem TCP (Transmission Control Protocol), podstawowym protokołem dla Internetu. Dzięki temu VoIP obsługuje również typy mediów inne niż głosowe: możesz przesyłać obrazy, wideo i tekst wraz z głosem. Na przykład możesz rozmawiać z kimś podczas wysyłania jej plików lub nawet pokazywać się za pomocą kamery internetowej.

Elastyczny układ sieci
Podstawowa sieć VoIP nie musi mieć określonego układu lub topologii. Dzięki temu organizacja może wykorzystać sieć Ethernet jak i sieci bezprzewodowe, takie jak Wi-Fi. Podczas korzystania z VoIP eliminowana jest złożoność sieci związana z połączeniami PSTN, tworząc zintegrowaną i elastyczną infrastrukturę, która może obsługiwać wiele rodzajów komunikacji.

Praca zdalna
Jeśli pracujesz w organizacji za pomocą intranetu lub ekstranetu, nadal możesz uzyskać dostęp do biura z domu za pośrednictwem VoIP. Możesz przekształcić swój dom w biuro i zdalnie korzystać z usług głosowych, faksowych i transmisji danych w swoim miejscu pracy poprzez VPN organizacji. Przenośny charakter technologii VoIP powoduje, że zyskuje ona popularność, jako że trend dotyczy przenośnych towarów.

Fax Over IP
Nie potrzebujesz fizycznego urządzenia, żeby odbierać nadesłane Faxy mogą one trafiać bezpośrednio na adres e-mail, a dokument możesz wysyłać poprzez panel www.

Więcej zaawansowanej funkcjonalności : 

  • spotkania online zarówno telekonferencje jak i wideokonferencje,
  • prezentacja osoby dzwoniącej – zaawansowana integracja pozwala na powiązanie książki adresowej firmy, powiązanie systemu CRM, aby każde połączenie było obsłużone jeszcze bardziej profesjonalnie,
  • bezpłatne połączenie wewnątrz sieci firmowej dla użytkowników wewnętrznych, w różnych lokalizacjach, pracownicy zdalni również są dostępni pod konkretnym numerem wewnętrznym,
  • monitoring aktualnej sytuacji na infolinii, możliwość podejmowania dynamicznych decyzji w trakcie dnia pracy,
  • click2call – jednym kliknięciem z poziomu komputera możemy zestawić konkretne połączenie,
  • transfer połączenia z zapowiedzią i bez,
  • zaawansowany routing połączeń,
  • inne kierowanie ruchu w czasie godzin pracy i poza,
  • nagrywanie wiadomości na pocztę głosową.