Centrala VoIP IPT-100 uruchomiona w HA wraz z serwisem SLA

Centrala VoIP IPT-100 uruchomiona w HA wraz z serwisem SLA

 

 

asterisk_wdrozenie

 

Iptelekom wdrożył u klienta centralę telefoniczną opartą na systemie Asterisk wraz z zaprojektowanym panelem www do zarządzania centralą. System został uruchomiony na dwóch maszyna rack 19″ 1U, które zapewniają wysoką dostępność systemu tzw. HA (high availability). Zaprojektowany klaster funkcjonuje w ustawieniu active i passive co znaczy, że podstawowy system pracuje, a w przypadku awaryjności drugi serwer przejmuje funkcje podstawowego zapewniając system wysokiej dostępności.

Czym jest HA ?

W informatyce termin HA jest używany do opisania okresu, w którym usługa jest dostępna, a także czasu wymaganego przez system, aby odpowiedzieć na żądanie użytkownika. Wysoka dostępność to jakość systemu lub komponentu zapewniającego wysoki poziom wydajności operacyjnej w danym okresie.

HA to przede wszystkim wysokiej dostępności serwery, które działają jako mechanizm , który reaguje na awarie dla stworzonej infrastruktury. Sposób, w jaki działa, jest dość prosty, ale zazwyczaj wymaga specjalistycznego oprogramowania i konfiguracji.

Jednym z celów wysokiej dostępności jest wyeliminowanie pojedynczych punktów awarii w infrastrukturze klienta. Pojedynczy punkt awarii jest składnikiem technologii, który spowodowałby przerwę w dostępie do usługi, gdyby stała się niedostępna. W związku z tym każdy element, który jest niezbędny do prawidłowego działania aplikacji, która nie ma nadmiarowości, jest traktowany jako pojedynczy punkt awarii.

Ha-ipt-100

Serwery przygotowane do wdrożenia posiadają dwa osobne zasilacze, które pozwalają na nieprzerwaną pracę gdy podstawowy zasilacz ulegnie awarii. Wydajna centrala obsługuje 2 dyski z przestrzenią po 1TB.

Zaprojektowany router, który zarządza siecią ma również stworzone dwa scenariusze w przypadku awaryjności poszczególnych dostawców usług co zapewnia bezawaryjność na bardzo wysokim poziomie.

Wdrożenie Iptelekom zakończyło się szkoleniem administratorów systemów u klienta, którzy stopniowo mają pogłębiać wiedzę z zakresu centrali telefonicznej posiłkując się wsparciem Iptelekom jako 2giej linii serwisu informatycznego w sytuacjach awaryjnych. Przygotowane narzędzia pozwalają na pracę 100 użytkowników, odbiór i wysyłkę faksów bez użycia fizycznych urządzeń.

Uruchomiona centrala IPT-100 Centrala VoIP w wersji Rack 19″ pozwala przede wszystkim na :

Ilość połączeń: do 100
Pojemność dysku:  2x1TB
Softphone: bez limitu
Konta operatorów VoIP: bez limitu
RAID 1: TAK
Nagrywanie połączeń: TAK
Poczta głosowa: TAK
IVR: TAK
Kolejkowanie rozmów ACD: TAK
Panel operatorski: TAK
Numer telefoniczny VoIP: TAK

Centrala IPT posiada również moduły:

  • Telekonferencji oraz Wideokonferencji
  • Raportowo-billingowy
  • Fax2Mail
  • SMS

Centrala pozwala również na integrację pozostałych tradycyjnych technologii telekomunikacyjnych jak GSM, ISDN.